13 Лютого 2024
Новини
Комітет Верховної Ради України розгляне законопроєкт №8300 “Про ОСЦВП”, ухвалений у першому читанні
Законопроєкт №8300 “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”, ухвалений у першому читанні в січні 2023 року, незабаром розглядатиме профільний комітет Верховної Ради та буде винесено до зали на фінальне голосування.
Найбільш затребуваними споживачами і страховиками нормами закону будуть:
- поступове збільшення страхових сум до розмірів, встановлених у країнах ЄС – 32 млн за шкоду життю та здоров’ю, і така сама сума за шкоду майну;
- здійснення страхових виплат без урахування зношення запасних частин автотранспорту;
- скорочення термінів виплат до 60 днів із моменту подання потерпілим заяви;
- посилення гарантійних функцій МТСБУ щодо виплат за зобов’язаннями так званих “проблемних” страховиків ОСЦПВ;
- відмова від франшизи та запровадження вільного ціноутворення.
Спірним питанням нового законопроєкту є корпоративне управління МТСБУ. Закладені в ньому норми не відповідають європейській практиці і не сприятимуть розвитку ринку “автоцивілки”.Зокрема, вимоги до діяльності МТСБУ, яке є об’єднанням страховиків, майже такі самі, як до фінансових установ, що беруть гроші від споживачів і тому регулюються державою.
НБУ хоче отримати право вирішувати ключові кадрові питання МТСБУ: узгодження на посади та відсторонення керівництва і ключових співробітників, а також інші важелі втручання у внутрішні управлінські процеси об’єднання.
Оскільки МТСБУ здійснює регламентні виплати за ДТП із незастрахованими водіями та за компанії-банкрути за кошти страховиків-членів Бюро, акумульованих у його гарантійних фондах, і не отримує жодного фінансування від держави при цьому, то і вона не повинна втручатися в питання управління Бюро. Держава має залишити за собою лише функції контролю над відповідністю здійснення регламентних виплат вимогам законодавства.
Вивчення європейського досвіду щодо структури та системи управління Моторними бюро показало:
- Євродирективи з моторного страхування не містять жодних норм і вимог щодо державного нагляду або регулювання роботи таких структур;
- у всіх європейських країнах бюро є незалежною організацією, керованою самими страховиками.
Професійні об’єднання страховиків ініціюють дискусію з членами парламенту про внесення відповідних правок до розділів про корпоративне управління МТСБУ з метою наближення норм закону саме до європейських практик.
Читайте також