Віктор
Вітаю!
Навесні 2010 року я став винуватцем ДТП. Була апеляції по адміністративній справі, яка нічого не змінила. Відразу після ДТП я викликав швидку і ДАІ, подзвонив в страхову компанію. У мене і потерпілого поліс ОСАГО від однієї СК. Він теж подзвонив в СК. Співробітник СК по телефону сказала, що я можу прийти в будь-який зручний час для письмового оформлення. Потім я через кілька днів (більше 3 днів, близько 4-5 днів) прийшов в СК і все письмово оформив, згадавши в заяві, що дзвонив в страхову за певним телефоном і повідомляв про страховий випадок. Зараз прийшов регрес від СК. На пошті лист від суду з позовом не забрав. Як я розумію СК хоче стягнути з мене регресні гроші в зв’язку з несвоєчасним повідомленням СК про подію ДТП. АЛЕ! На момент скоєння ДТП і страхових виплат діяла норма закону про обов’язкове страхування, згідно з якою досить було повідомити в триденний термін СК про ДТП. Сьогодні діє норма, згідно з якою потрібно повідомити СК в триденний термін про ДТП ПИСЬМОВО. Виконавши вимоги закону я повідомити СК, але усно (по телефону). Як я розумію у оператора стільникового зв’язку дані про здійснені дзвінки зберігаються не більше 6 місяців, в СК записи тел. дзвінків можуть і зовсім загубитися або т.п. Таким чином я не зможу послатися на ці докази. Які у мене реальні шанси відбитися від регресного позову СК, з огляду на те, що я згадав в письмовій заяві, що повідомив СК по конкретному номеру телефону СК.
Заздалегідь дякую!
Відповідь
Добрий день!
На момент ДТП діяла стаття 33.1.2 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» згідно з якою учасники ДТП зобов’язані вжити заходів для невідкладного, але не пізніше трьох робочих днів, повідомлення страховика, з яким було укладено договір обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності. Ця норма передбачає повідомлення страхової компанії будь-яким шляхом, але при цьому необхідна наявність доказів. У Вашому випадку, на жаль, надати доказ того, що Ви їм повідомляли по телефону, практично неможливо оскільки пройшло вже більше трьох років. Але спробувати звернутися до оператора Ви повинні. Виходячи зі статті 179 Цивільного процесуального кодексу України предметом доказування під час судового розгляду є факти, які обґрунтовують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для вирішення справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Ви можете звернутися з клопотанням до суду про виклик свідків, які підтвердять те що Ви дзвонили в страхову компанію у встановлений термін. Також варто пам’ятати, що існує таке поняття як термін позовної давності. Згідно статті 256 Цивільного кодексу України позовна давність – це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Термін позовної давності становить три роки, а для Вас він починає обчислюватися з моменту виплати СК страхового відшкодування потерпілому. Можливо по позовної давності Вам вдасться уникнути позову.
Поділитись:
Унікальний сервіс на нашому сайті, дозволить Вам в кілька кліків отримати попередню оцінку збитків.
В спеціальному розділі, Ви можете написати скаргу на дії Страхової компаніїї, яка буде автоматично відправлена до відповідних органів в залежності від типу страхування та типу скарги.
Ми перетелефонуємо Вам протягом робочого дня