24 Лютого 2019 Новини
Перш за все потрібно розібратися з суттю проблеми. Для цього необхідно отримати письмову позицію страхової компанії щодо конкретної події – відмова у виплаті страхового відшкодування, вимога щодо виконання будь-яких дій (проходження додаткового медичного дослідження, надання автомобіля на повторний огляд і т.д.) або надання документів (Вироку суду, медичних, митних документів і т.д.), регресну вимогу. Далі необхідно оцінити правомірність і обґрунтованість відмови або вимог страхової компанії. Для цього має сенс уважно ознайомитися з текстом договору страхування або спеціальним нормативним актом, який регулює конкретний вид обов’язкового страхування (наприклад, Закон України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів»). Якщо самому розібратися в проблемі складно, то має сенс звернутися до юристів.
Якщо стає ясно, що страхова компанія діє неправомірно, то необхідно спробувати врегулювати питання в досудовому порядку. Що ми рекомендуємо зробити на даному етапі: підготувати мотивовану претензію, де буде чітко вказано які пункти договору страхування або норми законодавства порушені, чим це підтверджується, як Ви плануєте оскаржувати рішення і які наслідки можуть очікувати страховика. Докази підтвердження порушень з боку страховика необхідні обов’язково – це можуть бути записи розмови між клієнтом страхової компанії і співробітником страхової або асистуючої компанії, розрахунок розміру матеріальних збитків з детальним аналізом допущених порушень, рецензії, зроблені на експертні дослідження, проведені на замовлення страховика і т.д. Так, керівництво компанії бачить серйозність Ваших намірів, наявність доказів і готовність нести витрати на їх збір. На цьому етапі страховик обов’язково зважить свої перспективи в разі вирішення спору в судовому порядку. Має сенс вказати, що Ви плануєте оскаржувати дії страхової компанії в Національній комісії, що здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг України, це також дасть розуміння страховику, що Ви розбираєтеся в тому куди потрібно звертатися, крім того страхова компанія може відразу піти на рішення Вашого питання чи компроміс, якщо буде розуміти реакцію на Вашу скаргу і негативні наслідки для компанії. Що стосується заключної частини претензії, то тут немає сенсу придумувати якісь нереальні санкції, на зразок того, щоб позбавити ліцензії, ініціювати перевірку правоохоронних органів, відкрити кримінальне провадження і т.д. Має сенс чітко позначити які фінансові втрати і в якому розмірі понесе страхова компанія у разі програшу справи в суді. Наприклад, судові витрати, штрафні санкції за договором, інфляційні витрати, три відсотки річних, витрати на правову допомогу і т.д. Дуже добре сприймається, коли виводиться співвідношення потенційних витрат до спірної сумі відшкодування.
Якщо все ж страхова компанія відмовляється задовольнити претензію або ігнорує її, то буде доцільно спробувати оскаржити відмову страхової компанії в Національній комісії, що здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг України. Даний орган зобов’язаний реагувати тільки на порушення законодавства про страхування. Тому в скарзі має сенс конкретно фіксувати які саме норми законодавства були порушені і чим це підтверджується. Немає сенсу писати довгі скарги з обґрунтуванням порушень медичних протоколів, некоректними діями співробітників страховика і т.д. Звертаємо увагу, що станом на сьогодні Національна комісія, що здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг України співпрацює з Фондом державного майна України і активно передає туди спірні звіти оцінювачів на рецензування. Тому Ви можете абсолютно спокійно клопотати про передачу оцінки, виконаної на замовлення страхової компанії, в Фонд для проведення її рецензування.
Якщо Національна комісія, що здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг України не застосувала санкцій до страхової компанії, то залишається єдиний варіант – вирішення питання в судовому порядку. На цьому етапі необхідно завершити збір всіх необхідних доказів і готувати позовну заяву.
Поділитись:
Ми перетелефонуємо Вам протягом робочого дня