13 Лютого 2024 Новини

Комітет Верховної Ради України розгляне законопроєкт №8300 “Про ОСЦВП”, ухвалений у першому читанні

  Законопроєкт №8300 “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”, ухвалений у першому читанні в січні 2023 року, незабаром розглядатиме профільний комітет Верховної Ради та буде винесено до зали на фінальне голосування.
 
    Найбільш затребуваними споживачами і страховиками нормами закону будуть:
  • поступове збільшення страхових сум до розмірів, встановлених у країнах ЄС – 32 млн за шкоду життю та здоров’ю, і така сама сума за шкоду майну;
  • здійснення страхових виплат без урахування зношення запасних частин автотранспорту;
  • скорочення термінів виплат до 60 днів із моменту подання потерпілим заяви;
  • посилення гарантійних функцій МТСБУ щодо виплат за зобов’язаннями так званих “проблемних” страховиків ОСЦПВ;
  • відмова від франшизи та запровадження вільного ціноутворення.
 
  Спірним питанням нового законопроєкту є корпоративне управління МТСБУ. Закладені в ньому норми не відповідають європейській практиці і не сприятимуть розвитку ринку “автоцивілки”.Зокрема, вимоги до діяльності МТСБУ, яке є об’єднанням страховиків, майже такі самі, як до фінансових установ, що беруть гроші від споживачів і тому регулюються державою.
 
  НБУ хоче отримати право вирішувати ключові кадрові питання МТСБУ: узгодження на посади та відсторонення керівництва і ключових співробітників, а також інші важелі втручання у внутрішні управлінські процеси об’єднання.
  Оскільки МТСБУ здійснює регламентні виплати за ДТП із незастрахованими водіями та за компанії-банкрути за кошти страховиків-членів Бюро, акумульованих у його гарантійних фондах, і не отримує жодного фінансування від держави при цьому, то і вона не повинна втручатися в питання управління Бюро. Держава має залишити за собою лише функції контролю над відповідністю здійснення регламентних виплат вимогам законодавства.
 
  Вивчення європейського досвіду щодо структури та системи управління Моторними бюро показало:
  • Євродирективи з моторного страхування не містять жодних норм і вимог щодо державного нагляду або регулювання роботи таких структур;
  • у всіх європейських країнах бюро є незалежною організацією, керованою самими страховиками.
 
    Професійні об’єднання страховиків ініціюють дискусію з членами парламенту про внесення відповідних правок до розділів про корпоративне управління МТСБУ з метою наближення норм закону саме до європейських практик.

Поділитись:

Читайте також

Оцінка авто після ДТП Онлайн

Унікальний сервіс на нашому сайті, дозволить Вам в кілька кліків отримати попередню оцінку збитків.

Оцінити збиток авто після ДТП

Подати скаргу на страхову компанію

В спеціальному розділі, Ви можете написати скаргу на дії Страхової компаніїї, яка буде автоматично відправлена до відповідних органів в залежності від типу страхування та типу скарги.

Подати скаргу онлайн

Пакет "Економ"

Ми пропонуємо лімітований комплект консультацій та підготовку комплекту документів для звернення до суду.

Подальші дії Ви зможете виконати самостійно.

Замовити

Залиште свій номер

Ми перетелефонуємо Вам протягом робочого дня

Невірний формат
Невірний формат
Відправити