Володимир
Добрий день!
26 червня 2009 року, в результаті невеликого ДТП: я пошкодив задній захисний ковпак на машині “Тайота RAF-4”. Страхова компанія призначила “Свою” експертизу, на своїй СТО. За висновками експерта (вони теж завищені) ковпак, який йде в кольорі, вони фарбують. Та й ковпак на інших СТО коштує в два рази дешевше. Та й то він піддається відновлювальному ремонту. СТО виставило страховики деталі за завищеними цінами, вартість ремонту завищена, неправильно підраховано коефіцієнт зносу ТЗ.
У порядку регресу страхова компанія виставила позов, посилаючись на кошторис СТО та свої платіжки, де захмарні ціни, і вимагає відшкодування збитку через суд. За ковпак я заплатив за новий по кошторисах інших СТО, Страховик вимагає всю суму.
Тут простежується явне шахрайство і переведення в готівку грошей через СТО. Що робити?
Відповідь
Добрий день, Володимире!
Вважаємо, що шахрайство і конвертація тут не мають місця.
Справа в тому, що у страхової компанії є договір страхування КАСКО, і вони зобов’язані не просто компенсувати шкоду своєму клієнту, а виконати умови договору страхування, а це дещо різні речі.
Тобто в договорі може бути написано, що ремонт проводиться тільки на СТО авторизованого дилера, виплата страхового відшкодування в будь-якому випадку проводиться без зносу і т.д. Але необхідно враховувати, що договірні умови і витрати, необхідні на відновлення пошкодженого майна, істотно відрізняються. Однак, Ваш обов’язок відповідно до ст. 1 192 Цивільного кодексу України компенсувати в розмірі дійсної вартості відновлювального ремонту або вартості пошкодженого майна. Багато страхових компаній в таких випадках намагаються максимально збільшити суму регресу, щоб компенсувати свої витрати при виплаті страхового відшкодування. Для цього страховики рекомендують оцінювачу, який з ними співпрацює максимально «підтягнути» суму оцінки до розміру рахунку, який вони повинні оплачувати за умовами договору КАСКО.
Але Ваш обов’язок відшкодувати дійсну вартість ремонту, а не вартість ремонту виходячи з розцінок СТО авторизованого дилера, наприклад. У зв’язку з цим у страховій компанії бажано запросити копії документів, якими вони обґрунтовують свої регресні вимоги, в тому числі копію звіту оцінювача, рахунку, дефектної відомості і фотографій пошкодженого автомобіля. За цими матеріалами можна замовити проведення повторної альтернативної оцінки. При наявності такої оцінки можна вести діалог зі страховою компанією про те, що Ви готові компенсувати ремонт в розмірі його дійсної вартості в власну оцінку. Якщо компромісу не буде, то необхідно рекомендувати страховику звернутися з позовом до суду і в судовому засіданні наполягати на проведенні судової експертизи. Порядні страхові компанії в таких випадках роблять наступним чином, вони виплачують відшкодування за договором КАСКО за рахунком СТО, а регрес висувають на суму оцінки, яка набагато менше їх виплати, але відповідає розміру заподіяної шкоди.
Поділитись:
Унікальний сервіс на нашому сайті, дозволить Вам в кілька кліків отримати попередню оцінку збитків.
В спеціальному розділі, Ви можете написати скаргу на дії Страхової компаніїї, яка буде автоматично відправлена до відповідних органів в залежності від типу страхування та типу скарги.
Ми перетелефонуємо Вам протягом робочого дня