07 Квітня 2023 Новини

Законодавство “добралось” до електросамокатів та електромобілей

Президент підписав законопроєкт 8172, який визнав самокати та інші засоби електричної мікромобільності легким персональним електротранспортом.

Легкий персональний електричний транспортний засіб — колісний транспортний засіб, який оснащений і приводиться в рух винятково електричними тяговими двигунами (одним чи декількома) з потужністю в діапазоні до 1000 Вт, системою акумулювання електричної енергії (акумуляторною батареєю), яка здатна заряджатися шляхом підключення до зовнішнього джерела електричної енергії, з одним, двома, трьома або чотирма колесами, який має максимальну конструктивну швидкість у діапазоні до 25 кілометрів на годину.

Низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб — колісний транспортний засіб, який оснащений і приводиться в рух винятково електричними тяговими двигунами (одним чи декількома), системою акумулювання електричної енергії (акумуляторною батареєю), яка здатна заряджатися шляхом підключення до зовнішнього джерела електричної енергії, із двома, трьома або чотирма колесами, який має максимальну конструктивну швидкість, що є меншою або дорівнює 50 кілометрів на годину та більшою за 10 кілометрів на годину, та споряджену масу не більше ніж 600 кілограмів.

Існування визначення вже однозначно представляє ці пристрої як транспортні засоби та в разі будь-яких пригод користувач такого пристрою вже 100% водій ТЗ, а не пішохід. Це значно спрощує трактування і знімає ряд казусів і питань, які вже встигли виникнути та широко обговорювалися.

Завдання Закону визначити понятійний апарат, а також визнати питання забезпечення розвитку електромобілів та інфраструктури станцій зарядки електромобілів пріоритетом формування державної політики у сфері автомобільного транспорту; унормувати питання приєднання та розміщення станцій зарядки електромобілів; передбачити у технічних умовах нового будівництва багатоповерхової житлової забудови необхідність забезпечення не менше 50 % місць для стоянки та зберігання транспортних засобів, оснащених
електричними двигунами, станціями зарядки електромобілів тощо.

Зокрема, до перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень у містах районного та обласного значення з 1 січня 2033 року допускаються виключно електробуси.

У містах з населенням понад 250 тисяч осіб: з 1 січня 2025 року заборонено здійснювати закупівлю у сфері громадського транспорту понад 50% автобусів з двигунами внутрішнього згоряння; з 1 січня 2026 року заборонено здійснювати закупівлю у сфері громадського транспорту автобусів з двигунами внутрішнього згоряння. В усіх інших населених пунктах: з 1 січня 2027 року заборонено здійснювати закупівлю у сфері громадського транспорту автобусів з двигунами внутрішнього згоряння.

Поділитись:

Читайте також

Залиште свій номер

Ми перетелефонуємо Вам протягом робочого дня

Невірний формат
Невірний формат
Відправити