27 Серпня 2020 Новини
Декілька днів тому провідними українськими виданнями в Україні була опублікована інформація з посиланням на першого заступника НБУ Катерину Рожкову. З якої слідує, що 34 страхові компанії в Україні станом на 30 червня 2020 роки (граничний термін) не досягнули 60% нормативу платоспроможності і достатності капіталу. При цьому сім компаній вже подали заяви про анулювання ліцензій. Також було відзначено, НБУ не буде відкладати виконання нормативу платоспроможності і достатності капіталу для страхових компаній, оскільки, на їхню думку, карантин не вплинув на платоспроможність страховиків. Саме незручне в цій ситуації, що абсолютно відсутня інформація про дані цих страховиків.
Не будемо обговорювати гуманність і правильність цих рішень, вже з тієї інформації, яка є стає очевидним, що кількість страхових компаній в Україні скоротиться, і, мабуть, досить істотно. Що можна зробити в даній ситуації звичайного клієнта страхової компанії, щоб захистити себе.
Перше – це, звичайно, уважно відслідковувати інформацію НБУ про страхові компанії, які не можуть виконати нові нормативи платоспроможності і достатності капіталу, мають інші претензії збоку регулятора. Друге – це почати відверту розмову зі страховиком, у якого розміщені Ваші ризики, причому ставити питання потрібно навіть звичайним агентам і фахівцям, просити отримати для Вас цю інформацію, стежити за їх реакцією. Якщо в страхової компанії запевняють, що все добре, то має сенс на підтвердження їх слів попросити перевести Вас на максимальну розстрочку страхового платежу, щоб мінімізувати можливі втрати в разі виникнення проблем у страховика. Так можна зберегти хоча б платежі, оскільки механізму, що гарантує виплати відшкодування в разі припинення діяльності страхової компанії не існує (крім обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів – і то грошей переважно потрібно чекати роками).
Те, що деякі страхові компанії, незважаючи на вимоги законодавства, підуть «по-англійськи» ні у кого не викликає сумнівів, що вже неодноразово підтверджувалося практикою. Тому так чи інакше, але потрібно розуміти, що частина людей не отримають свої відшкодування, а особливо некомфортно буде тим, кому повинні були відшкодувати велику суму.
Ну і ще один момент, шукайте контакти з продавцями, які змушені вирішувати проблему зі своїми клієнтськими портфелями. Страхові компанії підуть, а люди, які там працювали залишаться, тому є ймовірність, що вони при переході на інше місце роботи вони будуть погоджувати з новим роботодавцем прийняття повністю або частково свого портфеля на обслуговування на певних умовах. Можна прогнозувати, що і страхові компанії в таких випадках підуть на зустріч таким співробітникам, так як самі зацікавлені в притоці кваліфікованого персоналу і клієнтів. Але і цей варіант не гарантований. Все, як це зазвичай і буває, у клієнтів проблемних страхових компаній залишається площині довіри до своїх страховиків без будь-яких фактичних гарантій. І вже зараз однозначно можна говорити про те, що втрат клієнтам страхових компаній уникнути не вдасться.
Поділитись:
Ми перетелефонуємо Вам протягом робочого дня