27 Вересня 2017 Новини
Існує кілька «схем» ввезення і «продажу» нерозмитнених автомобілів в Україні. Обговорювати законність і етичність таких операцій ми не будемо, також не будемо висловлювати і свою думку з цього приводу, щоб виключити флуд на цю тему. Але в даній статті ми постараємося максимально чітко з професійної точки зору окреслити проблеми з якими можуть зіткнутися власники таких автомобілів в Україні у випадках отримання страхового відшкодування за договорами страхування цивільно-правової відповідальності.
Однією з головних проблем є втрата права на страхове відшкодування в принципі. Ні для кого не секрет, що власником такого автомобіля де-юре є інша особа. У більшості випадків такі автомобілі продають в Україні посередники разом з довіреністю на право керування автомобілем. Але питання в наступному – чи передбачає таке доручення право на отримання страхового відшкодування. В абсолютній більшості випадків з якими ми стикалися таких повноважень у «фактичного власника» в Україні немає. Відповідно це виключає можливість отримати і страхове відшкодування, якщо автомобіль буде пошкоджений всередині України. Так як відповідно до Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» отримати відшкодування може або потерпілий (власник авто де-юре) або його законний представник. І тут починаються проблеми. Багато хто намагається знайти посередника, який продав автомобіль, а зв’язку з ним немає і відповідно можливості оформити довіреність теж немає. Бувають і інші ситуації, коли посередник є, а оформити потрібний документ він не може. Так, наприклад, автомобіль оформлений на компанію в Прибалтиці, яка до моменту ДТП вже закрилася.
Іншою проблемою є суттєва втрата відшкодування на великих збитках. Практично всі «фактичні власники», хто потрапляв у ДТП стикалися з проблемою копійчаної виплати і вирішити проблему так і не змогли. Справа в тому, що в більшості таких випадків допомогти не зможе навіть досвідчений спеціалізований юрист. Чинне законодавство України, яке регламентує оціночну діяльність, передбачає визначення ринкової вартості автомобіля виходячи з цін країни його реєстрації. Відповідно, кожен плюс – мінус сам розуміє середню ціну. Це ціна, за яку він купив в Україні такий автомобіль за вирахуванням доходу посередника. Тобто, якщо брати середній ціновий діапазон – це 1000 – 3000 Євро. А ось вартість відновлювального ремонту розраховується за поточними українськими цінами. І проблема в тому, що на крупному збитку вартість ремонту в Україні істотно перевищує вартість самого автомобіля (якщо брати ціну по країні реєстрації). Відповідно до українського законодавства такий випадок визнається фізичним знищенням транспортного засобу. А це передбачає особливий порядок розрахунку страхового відшкодування. На підставі Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» страховик проводить виплату в розмірі різниці між вартістю авто до ДТП (ми вже писали як визначається ринкова ціна) і його вартістю після ДТП (тобто придатних залишків) . Так ось, весь фокус у тому, що вартість залишків також буде визначатися з поточних українських цін на аналогічні автомобілі з українською реєстрацією. Очевидно, що вони в рази дорожче, отже і залишки будуть істотно дорожче. А якщо віднімати залишки з ціни в країні реєстрації, то відповідно розмір відшкодування істотно знижується. І оскаржити це практично неможливо.
Поділитись:
Ми перетелефонуємо Вам протягом робочого дня